איך לבחור להקה ישראלית

ISRAEL21c הגיעה למבקרי מוזיקה כדי להרכיב רשימה זו של 12 להקות חדשות לצפייה ב-2017. ואכן, בשנת 2017, נראה כי להקות רבות מכל הז'אנרים המוזיקליים יצוצו מישראל ויזכו למעריצים ברחבי הארץ. לאחר שטטראן ו-Tiny Fingers, שתי הלהקות ISRAEL21cs 2015 לצפייה ב-2015, הוכיחו שכלים אלקטרוניים עובדים בסצנת המוזיקה הישראלית, להקות חדשות עוזרות לז'אנר לפרוח. עם מאות להקות, עשרות מועדונים ואמנים מפורסמים רבים, מוזיקת הרוק הישראלית התפתחה ל"תרבות המוזיקלית השלטת בישראל".

ישראל בורוכוב פועל בז'אנרים של מוזיקה עולמית ומזרח תיכונית בישראל

ומחדיר למוזיקה הישראלית השפעות ערביות ובדואיות. תזמורת הודנה היא תזמורת תל אביבית היוצרת שילובים רעננים של ביטים אפריקאיים בזרימה חופשית, מוזיקה מזרח תיכונית מסורתית, ביטי פאנק אפריקאים ומגוון סגנונות ג'אז. תימן בלוז היא להקה המשלבת סגנונות מוזיקליים פאן-אפריקאים עם פאנק, מוזיקה תימנית מסורתית ואסתטיקה של המלחין האיטלקי אניו מוריקונה, יליד 2008. בלוז תימן הופיע בפסטיבל Babel Med ובמופע המוזיקה העולמית במרסיי, צרפת. ב-2010, לדברי קהלני, זה הרשים את התיירים, מה שעזר להם להתחיל את הסיור.
למידע נוסף בנושא של להקות ישראליות ואיך לבחור להקה ישראלית באפשרותך לבקר באתר cuemusic.co.il

הבלגים גרט וסם בטנס

האחים של להקת הרוק Ks Choice, אחיה של להקת הרוק Ks Choice, הראו לבלגים גרט וסם בטנס את אהבתם ואהבתם למעריצים הישראלים בתוכנית Feelings ביום שני בערב בהאנגר תל אביב 11 תל אביב האנגר 11. בתגובה זכו הבלגים גרט וסם בטנס וקבוצת הרוק Ks Choice למחיאות כפיים סוערות וקריאות עידוד מהמעריצים הישראלים. להקת הרוק Ks Choice עלתה לבמה בחולצות ג'ינס תואמות ושרה בקולי קולות את "We Are The Universe" מול קהל נרגש. בדיוק כשהמעריצים הישראלים שלהם חשבו שההופעה הסתיימה, להקת הרוק Ks Choice חזרה על הבמה עם גרסת א-קפלה נוגעת ללב של "Killing the Dragon" שחיממה את לב הקהל ושלחה אותם ללילות החורף הקרים.

הזמר הישראלי הצעיר עומר אדמס מזדהה עם הסגנון המזרחי המזרחי (מזרח התיכון) בשילוב עם פופ ואינו זר לראש מצעד המוזיקה הישראלי

שירו של הזמר הישראלי הצעיר עומר אדמס על תל אביב, שיצא ב-2013, נכתב כדי לקדם את מצעד הגאווה של תל אביב ומשתמש בסלנג להט"בי ישראלי כדי לתאר את הסצנה הגאה התוססת של ישראל. "תתארו לחם עולם יפה" – הבית הראשון של השיר הישראלי המפורסם הזה, שפירושו "דמיין עולם יפה" בעברית – הופך את השיר מלא התקווה הזה לחלק מהמוזיקה הישראלית. אחד השירים היפים והפופולריים ביותר; כתב, הלחין וביצוע של שלמה ארצי.

Poogy Tales

הוא אלבום הבכורה של להקת "כוורת" הישראלית, שיצא בשנת 1973 ונחשב לאחד האלבומים המשמעותיים במוזיקה הישראלית. המוזיקה הים תיכונית הישראלית והפוליטיקה של האסתטיקה מציבות את הפולקלור במסגרות של לאומיות, אתניות, אתנומוסיקולוגיה, לימודי יהדות, לימודי ישראל, לימודי המזרח התיכון ופוליטיקה. התוצאה הייתה הסקר הראשון אי פעם של מוזיקה פופולרית בישראל.

הספר מבוסס הן על המחקר האתנוגרפי הסוחף של הסופרת איימי הורוביץ בקהילה

והן על תיאורים פוליפוניים של חברי הקהילה המתארים את המוזיקה שלהם, את המוזיקה שלהם ואת המוזיקאים שמנגנים אותה. צמד הפופ Vibers Yiddish, המורכב ממיכל כרמי ויעל טל, יצרו בשנה שעברה את הצמד המוזיקלי שלהם כדי לחזור לשורשים. הדרך שבה גלי המהגרים השתמשו בכלים מסורתיים, מערכות כוונון, מקצבים, סולמות ושפות – דברים שמשפחותיהם לקחו איתם לעתים קרובות כשהיגרו לישראל המודרנית – כמו גם סגנונות מערביים ואסתטיקה, הפכו את המוזיקה שלהם לייחודית. עם זאת, גלים של מהגרים חיו לעתים קרובות זה לצד זה, וישראל הייתה צעירה מספיק ומהגרים טריים מספיק כדי שעדיין ניתן למצוא את המסורות המוזיקליות השונות שלהם בצורתם הטהורה והבלתי מדוללת.

אריק איינשטיין, המכונה גם "צלילי המוזיקה הישראלית", נחשב לאמן הישראלי הפופולרי והמשפיע בכל הזמנים. בן צור יוצא בימים אלה לסיבוב הופעות בישראל עם להקות מקומיות המנגנות את המוזיקה ההיפנוטית המיוחדת שלו.

למידע מורחב בתחום של איך לבחור להקה ישראלית ולהקה ישראלית ניתן לבקר ב- rimonimband.co.il

תפריט נגישות