הלוואת בלון לדירה

משכנתא אווירית ללא החזר תעניק למשקיע שנה עד שנתיים להשלים את השיפוץ ולמכור ברווח, והמשקיע לא צריך לשלם תשלומים חודשיים. בנוסף, אם יש לכם משכנתא שדורשת תשלומים חודשיים, תרוויחו הון עצמי של הבית תוך חיזוק הכספים, מה שגם יעזור לכם לקבל ריביות נמוכות כשתצטרכו למחזר. כדי לעודד אותך להמשיך לעבוד על פרויקט, המלווים יכולים להשתמש בהלוואות בתשלומים חד פעמיים למשך שנתיים או חמש שנים, אך התשלומים החודשיים מחושבים כאילו הייתה לך משכנתא ל-30 שנה. בהלוואות אלו תוכלו לפרוע לאט לאט את יתרת ההלוואה לאורך חיי ההלוואה.

בהלוואה מסורתית

אתה צריך לשלם חלק מהקרן והריבית על תשלום חודשי. לעומת זאת, בהלוואת בלון, אתה בעצם משלם ריבית על פני מספר שנים עד שאתה משלם תשלום מהותי כדי לשלם את יתרת ההלוואה. כדי להימנע מתשלום ריביות גבוהות, בעלי הדירות בוחרים בתשלום חד פעמי, בו משולם סכום גבוה לקראת תום תקופת ההלוואה, ומשולם רק ריבית בתשלומים חודשיים. תשלום אוויר הוא כמו תשלום חד פעמי על הלוואה או משכנתא שמתבצע לקראת סוף תקופת ההלוואה ועולה על התשלומים החודשיים.

תשלומי אוויר מאפשרים ללווים להפחית סכום תשלום קבוע בתמורה לתשלומים נוספים בתום תקופת ההלוואה

להלוואות של חברת תעופה יש בדרך כלל טווחים קצרים יותר מהלוואות בתשלומים מסורתיים, ותשלומים גדולים מגיעים לרוב חודשים או שנים מאוחר יותר. מבני תשלום בלון משמשים לרוב עבור הלוואות לעסקים, אם כי ניתן להשתמש בהם גם עבור הלוואות רכב ומשכנתאות. באמצעות תשלום חד פעמי גדול, הלוואות בלון מאפשרות ללווים להפחית את עלויות ההחזר החודשיות בשלב מוקדם של ההחזרים.

למשכנתאות אוויר לרוב יש ריבית נמוכה במשך רוב תקופת ההלוואה

מה שיכול למשוך לווים בעלי הכנסה נמוכה שאינם מוכנים לתשלום הגדול המצפה להם בתום התקופה. דוגמה טיפוסית למשכנתא אווירית היא משכנתא בריבית בלבד, המאפשרת לבעלי בתים לדחות את תשלומי הקרן ב-5 עד 10 שנים ולשלם רק ריבית במקום. המלווים מנפיקים בדרך כלל הלוואות בלון לטווחים קצרים יותר מאשר משכנתאות רגילות של 15 או 30 שנה. משכנתא היא התחייבות ארוכת טווח, הנמשכת לרוב עד 30 שנה בהלוואה רגילה בריבית קבועה.

כפשרה

רוכשי דירות יכולים לקבל ריביות נמוכות יותר ותשלומי משכנתא חודשיים נמוכים יותר במהלך תקופת ההלוואה המקורית. תוך ניצול ההטבות לטווח הקצר הללו, על הלווים לצבור את הכספים הדרושים כדי לשלם את שטר החוב במועד הפירעון ולשלם את מלוא המשכנתא. חיוב חוזר יכול לעשות הבדל גדול בשוק הדיור בירידה, כאשר ייתכן שבעלי בתים לא יוכלו למכור את בתיהם כל עוד הם מצפים לפני מועד התשלום. משכנתא אווירית היא כל משכנתא שאינה מופחתת במלואה לאורך חיי ההלוואה, כלומר תשלומי משכנתא רגילים לא יספיקו לפרוע את כל היתרה.
בכדי לראות עוד פרטים מורחבים על הלוואת בלון לדירה כדאי לגלוש לאתר icon-m.co.il

אך עם משכנתא בלון

בתום תקופת המשכנתא, תצטרכו לשלם את יתרת החוב בסכום חד פעמי. בתום הקדנציה מתבצע תשלום גבוה לתשלום יתרת ההלוואה. הלוואות אלו עשויות להיות יקרות ותצטרכו לשלם תשלום גבוה בתום ההלוואה. אם אתה צריך מימון למכירה חוזרת של הבית שלך, אולי תרצה לשקול להשתמש בהלוואה במזומן.

אם אתה מממן מחדש הלוואה לטווח ארוך

אתה עלול לשלם ריבית רבה כי אתה לוקח הלוואה לטווח ארוך. לאחר מספר חודשים, ייתכן אפילו שתשלם ריבית גבוהה יותר מהקרן. אז אתה חייב פחות מדי חודש לאורך תקופה מסוימת, אבל מה שאתה חייב לשלם את המשכנתא שלך "יתגבש" בסוף תוכנית ההפחתה שלך.

זכור לציין שלא תשלמו את ההלוואה במשך 30 השנים המלאות, אלא תשלם רק תשלומים חוזרים למשך חמש שנים. בסוף החודש ה-12 תשלמו את כל היתרה בסך 200,000$ בתוספת ריבית. בחודש השישים והאחרון, תשלמו את כל יתרת המשכנתא בסך 300,000$.

זה אומר שתשלם כל חודש כאילו יש לך משכנתא בריבית קבועה למשך 30 שנה. כמובן, זה יאפשר לך לבצע תשלומים חודשיים קטנים יותר בניגוד להלוואות מסורתיות.

מלווים משתמשים בדרך כלל במבנה הבלון הזה עבור הלוואות משכנתא

אם כי אין זה נדיר להשתמש באותו מבנה בסוגים אחרים של הלוואות גדולות יותר, כגון הלוואות לרכב. הדרך הנפוצה ביותר לתאר הלוואת רחפת משתמשת במונח X, עם מועד של Y, כאשר X הוא מספר השנים שההלוואה מופחתת ו-Y היא השנה שבה הקרן מוחזרת. בעוד שללוואות בלון יש בדרך כלל טווחים קצרים, כמו חמש עד שבע שנים, התשלומים המגיעים על בלונים משולמים תוך 30 שנה.

במקרים מסוימים מחושבים תשלומים עבור משכנתא מפחתת ל-30 שנה

אך התשלום חייב להתבצע תוך חמש או שבע שנים (עם החזר רק חלק קטן מיתרת ההלוואה). ההבדל הוא שתשלום חד פעמי עשוי לדרוש מימון מחדש או פדיון במועד הפירעון; חלק מהמשכנתאות בריבית משתנה אין צורך במימון מחדש והריבית מותאמת אוטומטית בתום התקופה הרלוונטית. בחלק מהמשכנתאות יש אפשרות החזרה לפדיון המחשבת אוטומטית מחדש את ההלוואה לפי הריבית הנוכחית.

לאחר מכן ההלוואה מאופסת והתשלום המנופח הופך למשכנתא המופחתת החדשה או הנוכחית בשיעורי השוק הרווחים בסוף אותה תקופה

הדבר מחייב את הלווה לבצע תשלומים על פני תקופה (בדרך כלל חמש עד שבע שנים) ולשלם את יתרת הסכום מיד בתום התקופה. ברוב המקרים, הלווים חייבים בריבית רק עד שישלמו את כל היתרה עם התשלום הסופי.

בעת רכישת עסק

המוכר או המלווים עשויים להציע הלוואה מותנית בתשלומים קטנים יחסית, מה שמאפשר לבעל העסק החדש להוכיח כי ישלמו תשלומים כפי שהוסכם. מכיוון שללווים אולי אין את המשאבים לבצע תשלומים חד פעמיים בתום תקופת ההלוואה, ניתן להשתמש בתוכנית משכנתא "דו-שלבית" עם משכנתאות בסכום חד פעמי. תשלום גדול מהרגיל שמתבצע בדרך כלל בתום תקופת משכנתא או הלוואת הפחתה נקרא תשלום רחף.

אז אם תשווה את זה למשכנתא קונבנציונלית עם מקדמה רגילה, תקבל סכום קרן גדול יותר עם משכנתא בלון. קבלת משכנתא, אם אתם מתכננים למחזר את ההלוואה לפני מועד התשלום הסופי, היא אסטרטגיה לגיטימית, אך מסוכנת מאוד.

תפריט נגישות